Az Elfi Autóházban legfontosabb szempont, hogy a levizsgáztatott gépjármű megfeleljen a hatályos jogszabályi előírásoknak, műszaki követelményeknek. Célunk, hogy a Műszaki Vizsgán a Te autód is sikerrel szerepeljen!
Ezért a Műszaki Vizsga előtt állapotfelmérést végzünk. Ugyanazokat a vizsgálatokat, ellenőrzéseket, ugyanazokkal a műszerekkel, berendezésekkel, mint a Műszaki Vizsgán.
Ha az autó műszaki állapota megfelelő, akkor azonnal kezdjük a hatósági eljárást és meg fogjuk hosszabbítani az autód Műszaki Vizsgájának érvényességét.
Ha valamilyen hibát, esetleg hibákat találunk, akkor azt az állapotfelmérő lapra részletesen leírjuk, Te pedig pontosan tudni fogod, hogy az autódon mit kell kijavítani, kijavíttatni, és csak az Állapotfelmérés díját kell kifizetned.
Az általunk biztosított technológiának köszönhetően a Műszaki Vizsga egy órát vesz igénybe.
Ha 30 napon belül jár le autód műszaki vizsgájának érvényessége, akkor úgy vizsgáztatjuk, hogy az új műszaki vizsga érvényessége a lejárat időpontjától kezdődik.
Műszaki Vizsga lépésről lépésre
- Időpont egyeztetés, Bejelentkezés
- A Műszaki Vizsgához szükséges iratok
- Gépjármű azonosítás
- Hatósági eljárás indítása
- Hibakód ellenőrzés
- Környezetvédelmi ellenőrzés
- Görgős fékpadon fékmérés
- Lengéscsillapító vizsgálat
- Hidropneumatikus mozgatópadon futómű ellenőrzés
- Kipufogórendszer ellenőrzése
- Világító és fényjelző berendezések ellenőrzése
- Fényszóró beállításának ellenőrzése
- Ablaktörlő, mosó, páramentesítő, hangjelző berendezések ellenőrzés
- Ülések, biztonsági övek ellenőrzése
- Vizuális karosszéria vizsgálat
- Gumiabroncs profil mélységmérés
- Az adminisztráció befejezése
- Ha szükséges továbbküldés OkmányIrodai Ügyintézésre
Műszaki Vizsga részletes leírása
Időpont egyeztetés, Bejelentkezés
Vedd fel velünk a kapcsolatot, telefonon: 06-56-452-275; 06-20-500-0094, személyesen, vagy akár emailben és egyeztess velünk időpontot. Ez fontos, mert egyre többször előfordul, hogy már napokkal előre telítődnek vizsgaidőpontok.
A műszaki vizsgálat megkezdése előtt a következő okmányok bemutatása szükséges:
- Magánszemély azonosításához szükséges okiratok:
- Vagy, Személyazonosító igazolvány és lakcím igazolvány
- Vagy, Útlevél és lakcím igazolvány
- Vagy, Új típusú vezetői engedély és lakcím igazolvány
- Cég azonosításához szükséges okiratok:
- Cégkivonat,
- Aláírási címpéldány,
- Ha az aláírási címpéldányon szereplő személy személyesen intézi az ügyet, akkor azonosításához szükséges okiratok az 1. pont szerint.
- Ha meghatalmozott személy intézi az ügyet, akkor jogi személyre érvényes meghatalmazás, és a meghatalmazott személy azonosításához szükséges okiratok az 1. pont szerint.
- Amennyiben nem a tulajdonos jár el a vizsgáztatásban, abban az esetben meghatalmazás, vagy meghatalmazás jogi személy részére szükséges, és a meghatalmazott személy azonosításához az 1. pontban felsorolt okiratok szükségesek. Meghatalmazások:
- A vizsgálandó jármű okmányai:
- Forgalmi engedély
- Kötelező felelőség biztosítás érvényességét igazoló irat:
- Kötvény
- Fedezetigazolás
- Számlakivonat, vagy befizetett sárga csekk
- Új vonóhorog felszerelés esetén
- a vonóhoroghoz tartozó műbizonylat;
- Műbizonylat szükséges ha:
- Fóliázott a gépjármű
- Felszerelt gallytörő rács esetén
Hatósági eljárás indítása
A hatósági eljárás a vizsga kérelem felvételével indul. A kinyomtatott kérelem aláírása, és szkennelt képének a KÖKIR rendszerben történő feltöltése után a kérelmet visszavonni nem lehet.
Ez egy mérföldkő, mert a vizsgadíjat ettől a ponttól kezdve, bármilyen eredmény esetén ki kell fizetni.
Környezetvédelmi ellenőrzés
A 77/2009(XII.15) KHEM - IRM -KvVM rendelet alapján végezzük.
Alapjárati CO koncentráció, gyári érték hiányában megengedhető legnagyobb értéke | |
---|---|
Jármű csoport | CO (V/V %) |
négyütemű katalizátoros jármű | 1,0 CO% |
1978 január 1. előtt gyártott négyütemű jármű | 6,0 CO% |
1987 január 1. előtt gyártott egyéb négyütemű | 6,0 CO% |
1987 január 1. után gyártott egyéb négyütemű | 4,5 CO% |
Kétütemű jármű | 2,5 CO% |
Kétütemű katalaizátoros jármű | 1,5 CO% |
Alapjárati fordulatszámon a koncentráció megengedhető legnagyobb értéke | |
---|---|
Jármű csoport | CO (V/V %) |
2002. július 1-je előtt gyártott | 0,5 CO% |
2002. június 30-a után gyártott | 0,3 CO% |
Emelt fordulatszámon a koncentráció megenengedhető legnagyobb értéke | |
2002. július 1-je előtt gyártott | 0,3 CO% |
2002. június 30-a után gyártott | 0,2 CO% |
Alapjárati és emelt fordulatszámon a koncentráció megengedhető legnagyobb értéke | |
---|---|
Jármű csoport | CO (V/V %) |
2002. július 1-je előtt gyártott | 0,3 CO% |
2002. június 30-a után gyártott | 0,2 CO% |
Alapjáratról történő, teljes töltéses szabadgyorsítással | |
---|---|
Jármű csoport | fényelnyelés |
2006. október 1. előtti első alkalommal forgalomba helyezett járművek esetén | 2,5 [m-1] |
2006. október 1. utáni első alkalommal forgalomba helyezett járművek esetén | 1,5 [m-1] |
Görgős fékpadon fékmérés
Az M1 és N1 kategóriájú gépjárművek esetén
Az első tengelyen a két oldal között fékerőben az eltérés 20%, a kerekekénti ingadozás 30 % lehet.
A hátsó tengelyen a két oldal között fékerőben az eltérés 30%, a kerekekénti ingadozás 30 % lehet.
A rögzítőfék esetében a két oldal között fékerőben az eltérés 30% lehet.
Műszaki Vizsgán nem feltétel a megfelelő fékpofa vastagság, ha a fékmérés eredménye megfelelő az autó megfelel.
Ezért csak a műszaki vizsga miatt nem kell fékbetéteket, féktárcsát cserélni.