Az Eredetiségvizsgálat a közúti járművek tulajdonos váltásakor kötelezően előirt tevékenység, amelyet a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, mint engedélyező hatósággal hatósági szerződést kötött Eredetiség Vizsgáló Állomáson lehet elvégeztetni.
Az Eredet Vizsgáló Állomás köteles az Eredetiségvizsgálatot a Nemzeti Közlekedési Hatóság által jóváhagyott technológiával végezni.

Az Eredetiségvizsgálat célja a jármű eredetivel (gyárival) azonos "eredeti" állapotának felülvizsgálata és igazolása.
Minden jármű alvázszáma adott, egyértelműen meghatározott és dokumentált kivitelt (szín, karosszéria, motor, ülések, szélvédő, stb...) jelent. Ennek ellenőrzésére a járművön több helyen, több fajta technológiai, technikai azonosító "jegy" található, amelyek megléte és változatlansága igazolja az eredeti állapotot.

Az eredetiségvizsgálat egy zárt műhelyben történik, és egy órát vesz igénybe.

Az eredetiségvizsgálat eredményét hatósági bizonyítvány igazolja.
A jármű eredetvizsgálatának eredménye a közlekedési igazgatási eljárás során 60 napon belül, és csak egyszer használható fel!

Az árak hatósági díjak, minden vizsgálóállomáson megegyeznek.

Eredetvizsgálat részletes leírása

Időpont egyeztetés, Bejelentkezés

Vedd fel velünk a kapcsolatot, telefonon: 06-56-452-275; 06-20-500-0094, személyesen, vagy akár emailben és egyeztess velünk időpontot. Ez fontos, mert egyre többször előfordul, hogy már napokkal előre telítődnek az időpontok.

a lap tetejére

Az Eredetvizsgálathoz a következő okmányok bemutatása szükséges:
  1. Magánszemély azonosításához szükséges okiratok:
    1. Vagy, Személyazonosító igazolvány és lakcím igazolvány
    2. Vagy, Útlevél és lakcím igazolvány
    3. Vagy, Új típusú vezetői engedély és lakcím igazolvány
  2. Cég azonosításához szükséges okiratok:
    1. Cégkivonat,
    2. Aláírási címpéldány,
    3. Ha az aláírási címpéldányon szereplő személy személyesen intézi az ügyet, akkor azonosításához szükséges okiratok az 1. pont szerint.
    4. Ha meghatalmozott személy intézi az ügyet, akkor jogi személyre érvényes meghatalmazás, és a meghatalmazott személy azonosításához szükséges okiratok az 1. pont szerint.
  3. Amennyiben nem a tulajdonos jár el, abban az esetben meghatalmazás, vagy meghatalmazás jogi személy részére szükséges, és a meghatalmazott személy azonosításához az 1. pontban felsorolt okiratok szükségesek. Meghatalmazások:
    1. Meghatalmazás doc formában
  4. A jármű tulajdonjogát igazoló okirat
  5. A vizsgálandó jármű okmányai:
    1. Forgalmi engedély
    2. Törzskönyv
  6. Egyéb, a járművel kapcsolatos okiratok:
    1. Hatósági határozat
    2. Hatósági bizonyítvány
    3. Jármű műszaki adatlap

a lap tetejére

Hatósági eljárás indítása

A hatósági eljárás a Eredetiségvizsga kérelem felvételével indul. A kinyomtatott kérelem aláírása után a kérelmet visszavonni nem lehet.
Ez egy mérföldkő, mert az Eredetiségvizsgálat díját ettől a ponttól kezdve, bármilyen eredmény esetén ki kell fizetni.

a lap tetejére

A hatósági vizsgálat

A hatósági vizsgálat két lépésből áll. Az eredetvizsgáló elvégzi a KEKKH által előírt vizsgálatokat, ellenőrzi az adatokat, amelyeket továbbít a hatóság felé. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala hagyja jóvá az eredményt.

a lap tetejére

Az adminisztráció befejezése

A hatósági bizonyítvány kiállítása

a lap tetejére