Az Állapotfelmérés ugyanazokat a vizsgálatokat, ellenőrzéseket tartalmazza mint a Műszaki Vizsga.

Ha 30 napon belül lejár autód műszaki vizsgájának érvényessége, vagy autót vennél, vettél, eladnál és érdekel műszaki állapota, hozd el hozzánk Állapotfelmérésre.
Ugyanazokkal a berendezésekkel, műszerekkel megvizsgáljuk, ellenőrizzük mint a hatósági eljárás során, azaz a Műszaki Vizsgán.

Ha esetleg valamilyen hibát, hibákat találunk, akkor azt az állapotfelmérő lapra részletesen leírjuk. Te pedig pontosan tudni fogod, hogy az autódon mit kell kijavítani, kijavíttatni.

Az általunk biztosított technológiának köszönhetően az Állapotfelmérés kevesebb mint egy órát vesz igénybe.

Állapotfelmérés részletes leírása

Időpont egyeztetés, Bejelentkezés

Vedd fel velünk a kapcsolatot, telefonon: 06-56-452-275; 06-20-500-0094, személyesen, vagy akár emailben és egyeztess velünk időpontot. Ez fontos, mert egyre többször előfordul, hogy már napokkal előre telítődnek az időpontok.

a lap tetejére

Hibakód ellenőrzés (hibakód törlés)

A diagnosztikai műszert a gépkocsi soros diagnosztikai csatlakozójára kell csatlakoztatni. Ezután ki tudjuk olvasni a hibatárolót, és ellenőrizzük, hogy hibakód megjelenik-e.

a lap tetejére

Környezetvédelmi ellenőrzés

A 77/2009(XII.15) KHEM - IRM -KvVM rendelet alapján végezzük.

Hagyományos benzinmotoros járművek és szabályozatlan keverékképzésű, katalizátoros járművek
Alapjárati CO koncentráció, gyári érték hiányában megengedhető legnagyobb értéke
Jármű csoport CO (V/V %)
négyütemű katalizátoros jármű 1,0 CO%
1978 január 1. előtt gyártott négyütemű jármű 6,0 CO%
1987 január 1. előtt gyártott egyéb négyütemű 6,0 CO%
1987 január 1. után gyártott egyéb négyütemű 4,5 CO%
Kétütemű jármű 2,5 CO%
Kétütemű katalaizátoros jármű 1,5 CO%
A szabályozott keverékképzésű, katalizátoros benzinmotoros jármű
Alapjárati fordulatszámon a koncentráció megengedhető legnagyobb értéke
Jármű csoport CO (V/V %)
2002. július 1-je előtt gyártott 0,5 CO%
2002. június 30-a után gyártott 0,3 CO%
Emelt fordulatszámon a koncentráció megenengedhető legnagyobb értéke
2002. július 1-je előtt gyártott 0,3 CO%
2002. június 30-a után gyártott 0,2 CO%
Szabályozott keverékképzésű, katalizátoros benzinmotorral, fedélzeti diagnosztikai rendszerrel (OBD) szerelt jármű
Alapjárati és emelt fordulatszámon a koncentráció megengedhető legnagyobb értéke
Jármű csoport CO (V/V %)
2002. július 1-je előtt gyártott 0,3 CO%
2002. június 30-a után gyártott 0,2 CO%
Kompresszió gyújtású motorral és fedélzeti diagnosztikai rendszerrel (OBD) szerelt dízel jármű esetében a megengedett füstölés legnagyobb értéke fényelnyelés [m-1]
Alapjáratról történő, teljes töltéses szabadgyorsítással
Jármű csoport fényelnyelés
2006. október 1. előtti első alkalommal forgalomba helyezett járművek esetén 2,5 [m-1]
2006. október 1. utáni első alkalommal forgalomba helyezett járművek esetén 1,5 [m-1]

a lap tetejére

Görgős fékpadon fékmérés

Az M1 és N1 kategóriájú gépjárművek esetén

Az első tengelyen a két oldal között fékerőben az eltérés 20%, a kerekekénti ingadozás 30 % lehet.
A hátsó tengelyen a két oldal között fékerőben az eltérés 30%, a kerekekénti ingadozás 30 % lehet.
A rögzítőfék esetében a két oldal között fékerőben az eltérés 30% lehet.

Műszaki Vizsgán nem feltétel a megfelelő fékpofa vastagság, ha a fékmérés eredménye megfelelő, az autó megfelel.
Ezért csak a műszaki vizsga miatt nem kell fékbetéteket, féktárcsát cserélni.

a lap tetejére

Lengéscsillapító vizsgálat

Az első tengelyen a lengéscsillapítók állapota minimum 40% kell legyen.
A hátsó tengelyen a lengéscsillapítók állapota minimum 20 % kell legyen

a lap tetejére

Hidropneumatikus mozgatópadon futómű ellenőrzés

A mozgatópadon a kitámasztó, összekötő gömbfejek, stabilizátorok, futómű bekötési pontok, gumiszilent perselyek, csapok kopását, állapotát vizsgájuk.

a lap tetejére

Kipufogórendszer ellenőrzése

Szemrevételezéssel ellenőrizzük a kipufogó rendszer állapotát, tömítettségét, meglétét.

a lap tetejére

Világító és fényjelző berendezések ellenőrzése

Az autóra felszerelt világító és fényjelző berendezéseknek hibátlanul kell működniük. Ellenőrizzük a helyzetjelzőt, rendszámtáblavilágítást, féklámpát, ködlámpát, irányjelzőt, hátrameneti lámpákat stb.

a lap tetejére

Fényszóró beállításának ellenőrzése

Kalibrált műszerrel ellenőrizzük a tompított, távolsági fényszoró, fénykürt fényerejét, vízszintes és függőleges beállítását.

a lap tetejére

Ablaktörlő, mosó, páramentesítő, hangjelző berendezések ellenőrzése

Ezeknek berendezéseknek meg kell lenniük, a kürt szóljon, az ablaktörlő gumi ne legyen elkopva, az ablakmosó fúvókák ne legyenek eltömődve, a páramentesítő ventillátor működjön.

a lap tetejére

Ülések, biztonsági övek ellenőrzése

Az ülések nem lóghatnak, ha gyárilag álllíthatóak, akkor állíthatónak kell lenniük. A biztonsági övek, csatok ellenőrzése, működőképesnek kell lenniük.

a lap tetejére

Vizuális karosszéria vizsgálat

A gépkocsin nem lehet olyan korrózió, amit kisebb erőhatással át lehetne lyukasztani. A karosszéria nem lehet sérült horpadt.

a lap tetejére

Gumiabroncs profil mélységmérés

Egy tengelyen, azonos szerkezetű (diagonál, radiál), azonos mintázatú, azonos terhelhetőségű, sebesség indexű gumiabroncsoknak kell lenniük. A futófelület legkopottabb részén sem lehet a profilmélység 1,6 mm-nél kevesebb.

a lap tetejére